|
 |
Hogyan válassz?Először is érdemes eldöntened, hogy
1.) eleve értékes, kifejező, könnyen megjegyezhető, könnyen optimalizálható domaint szeretnél választani vagy inkább 2.) egy olyan márkanevet szeretnél felépíteni, amely karaktersorozat nem tartalmazza a honlapod legfontosabb kulcsszavát, így nehezebben optimalizálható, megjegyzéséhez is sok reklám kell.
Ránézésre a legtöbben az első verzió mellett döntenek, pedig a nagy világcégek közül jóval nagyobb arányban választották a második verziót. Ilyen a Google, a Yahoo, az Amazon, az IBM, a Merck, az AUDi, stb...
Az egyik legfontosabb előnye a második verziónak, hogy nem csak magyarországi piacra jó, -mint pl. a domainkereses.hu domain név-, hanem tetszőleges országban bevezethető közel ugyanakkora fajlagos ráfordítással. Ráadásul ha elég egyedi a domain, akkor a legtöbb fontos végződéssel le is védhető, nem olyan esélytelen, mint pl. a "realestate" vagy a "hotels" karaktersorozat.
Hátránya a második verziónak, hogy jóval költségesebb a bevezetése, aminek magyarázata a további hátrányaiban rejlik: nem optimalizálható könnyen, nehezebben megjegyezhető, ha valaki sosem hallott még róla.
Konklúzió: Ha magyar piacra tervezel és van még szabad domain, amely
- népszerű kulcsszó a keresőkben - kellően rövid - kifejezi azt, amiről a honlapod szól - könnyen megjegyezhető - ékezetmentes verziója is szabad
akkor nem érdemes tétlenkedni, azonnal védeni kell! Akkor is, ha végül mégis a második verzió mellett döntesz, mert legfeljebb átirányítod. Az ilyen domain névnek az internet hazai elterjedésével arányosan nő az értéke, akár úgy is, ha nem teszel mögé oldalt, csak átirányítod vagy azt sem. Ha viszont egyedi weboldal működik rajta, akkor az komoly értéknövelő tényező.
Ha viszont nemzetközi céget építesz, akkor ahhoz nemzetközi márkanév kell. Ebben az esetben az 1.) típusú domain nevek pusztán kiegészítő, támogató nevek lehetnek, melyeket az odalátogatók átvezetésére használsz a fő domain nevedre. Hosszabb vagy rövidebb távú nemzetközi terveid esetén viszont nem érdemes abba a hibába esni, hogy csak .hu végződéssel véded a nevet, mert az első évben még nem terjeszkedsz tovább. Ha komolyan gondolod, akkor érdemes levédeni a nevet minden fontosabb végződésre, hiszen később akár a 100 szorosát is fizetheted ugyanazért, ha valaki közben levédi. A kockázata nem nagy, hiszen 1 év elteltével gond nélkül felmondhatod mindet, ha időközben letettél a nemzetközi piacról vagy akár az egész vállalkozásról. Nincs tehát hosszú távú elköteleződés, ha nem válna be az üzleted. |
|
 |
|
|
|